רכש מדיה – מה זה
ואיך עושים את זה?

רכש מדיה – מה זה
ואיך עושים את זה?

אם קמפיין מעולה עולה לאוויר ואף אחד לא שם כדי לראות אותו, האם הוא עדיין נחשב לקמפיין מעולה?

הקמפיין הדיגיטלי שלכם יכול להיות מעולה, עם קריאיטיב מדהים, ביצוע מרהיב והצעת מכר מפתה – אך אם הקהל הרלוונטי, הלוא הוא קהל היעד שלכם, לא ייחשף לקמפיין, סביר להניח כי הקמפיין ינחל כישלון ולא תשיגו את מטרתכם הפרסומית.

אם כן, קמפיין טוב הוא אינו רק קמפיין שבוצע בצורה טובה הוא צריך גם להיחשף במקומות הנכונים ובעבור הקהל הנכון – קהל היעד שלכם! וזו הסיבה המרכזית שבגינה אופן רכישת המדיה חשוב כל כך.

אז... רגע, מהי קנייה מדיה ואיך עושים את זה?

אז… רגע, מהי רכישת מדיה ואיך עושים את זה?

רכישת מדיה ממלאת תפקיד חיוני בשיווק דיגיטלי אפקטיבי. רכישת מדיה היא בעצם רכישה נדל”נית של שטחי פרסום באתרים, במיקומים התחרותיים ביותר. המפרסם קונה את אותו שטח פרסום על מנת להציג באותו השטח את הפרסום עצמו – היצירה הקריאטיבית.

כיום ישנן 2 אפשרויות מרכזיות לרכישת מדיה דיגיטלית:

• אפשרות ראשונה היא רכישת מדיה ישירה.
אתרי האינטרנט בארץ ובעולם מחזיקים בידם נדל”ן אינטרנטי פרסומי בעל ערך עצום – שטחי המדיה הדיגיטלית. כתלות בנתוני הטראפיק של האתר (כמות הגולשים הממוצעת), כך הביקוש לפרסום בו יגבר, יותר קהל, יותר REACH וכך החשיפה רחבה יותר וההגעה לקהל הגולשים. ברכישת מדיה ישירה מהאתרים, על המפרסם ליצור קשר עם האתר עצמו, בהתאם לקהל היעד שאותו הוא מחפש, ולקנות את המדיה “מיד ראשונה”. המפרסם מציין מהן דרישותיו, כמות החשיפות/הקלקות מבוקשת ומיקומים ספציפיים, וכך מתבצעת העסקה.

עם זאת, חשוב לזכור כי לא כל אתר מתאים לכל מפרסם ולהיפך, ויש לבחור את המדיה ביעילות בהתאם לאופי הלקוח ומטרות הקמפיין.

היתרון המרכזי ברכישת מדיה ישירה הוא הבטחת מיקום X ללא תחרות וללא תלות במפרסמים נוספים. החסרונות המרכזיים הם המחיר היקר ומגבלת הפרסום לאתר כזה או אחר וכמו כן שיטה זו היא מעט ארכאית ונכחדת.

• אופציה שנייה היא רכישת מדיה פרוגרמטית.
פרסום פרוגרמטי הוא למעשה פרסום המבוסס טכנולוגית על מכירה וקנייה פומבית של שטחי פרסום באתרים, בזמן אמת, ממש כמו בבורסה.

טכנולוגיית הפרסום הפרוגרמטי מבוססת על Real Time Bidding
(RTB), משמע, הגשת הצעת קנייה על ידי מספר רב של מפרסמים בו זמנית, כאשר המרבה במחיר זוכה לאותה חשיפת מדיה, וכך מוצגת הפרסומת באתר באופן מידי. מה שהופך את רכישת המדיה לרכישת מדיה פרוגרמטית ולא “מסורתית” ואפילו נכון לומר חכמה, הם שני גורמים מרכזיים בתהליך:

א. המכירה/רכישה מתבצעת בזמן אמת (RTB) כפי שצוין מעלה. ברגע שהתחרות על הנדל”ן האינטרנטי הפרסומי מבוססת RTB, ישנה היתכנות גבוהה לכך שאותו האתר בדיוק, בשני מחשבים שונים, יציג באותו הרגע באותו המיקום, מודעה שונה לחלוטין.

ב. הטרגוט ממוקד קהלים ולאו דווקא אתרים ומיקומים. בפרסום פרוגרמטי הדגש ניתן על קניית “זוג עיניים” יותר מאשר קניית מיקום כזה או אחר. לצורך ההמחשה – במידה ומפרסם מעוניין בפרסום לקהל הנשי, בקנייה ישירה הוא ילך ל-www.women.com אך בקנייה פרוגרמטית הפרסום יהיה מבוסס קהלים, ויציג פרסום בסגמנט נשי, גם באתרים שאינם בהכרח אתרי נשים מובהקים.

טכנולוגיית הפרסום הפרוגרמטי
קניית מדיה

לסיכום

ניתן לומר כי רכישת מדיה עברה בשנים האחרונות תמורות לעבר פרסום ממוקד יותר, המותאם לגולש הספציפי ולאו דווקא לאתר הספציפי שייתכן ומכיל את הקהל שאני מחפש. כמו כן, מעבר לרכישת מדיה “חכמה” באמצעים טכנולוגיים ופחות בדרך הישנה “אדם לאדם”.

היתרונות המרכזיים ברכישת מדיה פרוגרמטית הם האפשרות להגיע לקהל היעד בצורה רחבה מבלי תלות באתר כזה או אחר, ועלייה ברשת אתרים מבלי לסגור עסקאות ישירות עם כל אתר ואתר. בנוסף, המחיר להקלקה/חשיפה בקנייה פרוגרמטית יהיה בדרך-כלל זול משמעותית מאשר רכישת מדיה ישירות מהאתרים.

החסרונות המרכזיים הם חוסר היכולת להבטיח מדיה/מיקום כזה או אחר, אלא תלות בתחרות ובמחירים שמציעים המתחרים על אותם המיקומים, בנוסף, המפרסם לא בהכרח שולט בכל זמן נתון על המיקומים אותם קונה בפועל.

לשאלות נוספות ובירורים על רכישת מדיה פרוגרמטית – אתם יותר מוזמנים לפנות אלינו ואנחנו נדע לתת את התשובות המקצועיות ביותר!

דברו איתנו

נותרתם עם שאלות? אנחנו כאן בשבילכם

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

שדות המסומנים ב- * הינם שדות חובה
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

פרטי התקשרות

  • כתובותינו

    תל-אביב(HQ)– רח’ ראול ולנברג 2א’, רמת החייל, ת”א

    McCann New York, 622 Third avenue New York, NY 10017

  • דואר אלקטרוני