שיווק שותפים

שיווק שותפים

שיווק שותפים הוא למעשה סוג של שותפות עסקית בין עסקים לעסקים אחרים או אף אנשים פרטיים כאשר מטרת השותפות היא קידום מכירות של מוצר או שירות מסוים.

שיווק שותפים הינה אחת הדרכים המשתלמות ביותר לפרסום, הן עבור המפרסם, והן עבור השותפים הפועלים כל אחד בדרכו על מנת לקדם את הקמפיינים של המפרסם אל קהל היעד הנדרש על פיו.

מודלים המקובלים בשיווק שותפים הינם:

CPL – COST PER LEAD

CPA – COST PER ACTION

CPS – COST PER SALE

CPL – השארת פרטים בדף נחיתה יעודי,

CPA – פעולה כגון הורדה של קופון ואו הרשמה.

CPS – עבודה על פי אחוז מסך המכירה.

הלקוח(מפרסם) לא מוציא כספים מיותרים בפרסום כללי,
אלא משלם על פי קבלה של לקוחות פוטנציאליים (לידים),
מכירות, או פעולה שהוגדרה מראש.

שיווק שותפים

רבים מהשותפים עובדים באמצעות תכנית שותפים, התוכנית שותפים מאגדת מספר רב של לקוחות ונותנות אופצויות רבות לקידום ומגוון רחב של קמפיינים בתחומים שונים. נדל”ן, רכב, לימודים, ביטוחים, טיפולים ועוד….
כך, שיווק השותפים הופך להיות קל יותר מכיוון שהשותפים עוסקים מול גורם אחד (תכנית השותפים) ולא מול מספר גורמים.

בנוסף גם ללקוח (מפרסם) העבודה נהיית יותר קלה ופשוטה כאשר הוא צריך לתקשר מול מספר קטן של תכניות שותפים ולא מול עשרות או מאות שותפים שמקדמים את הקמפיינים שלו.

רשת שותפים (Affiliate Network) הוא בקיצור – אפילייט

רשת שותפים הינה ספק צד שלישי אשר מגשר בין עסקים לספקים ועוזר לקידום מכירות.

אותו גשר מאפשר לבעלי אתרים לצמצם את פעילות המכירות – למקד אותה ולקבל רק את התוצר הגמור והרלוונטי.

לדוגמה: אם אני בעל סוכנות רכבים ומעוניין להביא לידים רלוונטיים למבצע שיצאתי עמו השבוע. במקום לפנות לכל ספק (פאבלישר) בנפרד ( וואלה, YNET, מאקו, מוקדים, דיורים) ולקוות שיגיעו לידים. ניתן להגיע ישירות לתוכניות שותפים ולבקש תמחור פר ליד. רק ליד תקין שמתקבל אחרי פסילות של לידים לא רלוונטיים( בתנאים שהוגדרו מראש) נכנס ועובר ללקוח.

ברשתות שותפים טובות ישנם מגוון רחב של פלטפורמות שיווקיות כגון: אתרים, דיוורים, PPC ומוקדים ובכך מביאים תמהיל רחב של חשיפה וקידום לקמפיין.

כמו כן, תמהיל פלטפורמות שיווק וקידום רחב מאפשר אופטימיזציה טובה יותר בזמן הקמפיין ומקסום תוצאות לפי מעקב ודיווח לקוח.

אז מה ההבדל בין רשת שותפים לשיווק שותפים?

אין הבדל בין רשת שותפים לשיווק שותפים. אותה גברת בשינוי אדרת.

שיווק שותפים הינה צורה של שותפות עסקית שיווקית בין עסקים לבין חברה המאגדת בטוחה חברות ואתרים למטרת קידום מכירות.

אותה חברה שמקדמת את המכירות אחראית לאותה מטרה שסוכם עם הלקוח : לידים, חשיפה לאתר, שיווק תוכן ועוד, והכל בהתאם ליעדים שנקבעו.

השותפים לקידום המכירות מקבלים עמלות על אותה פעולה, או לעיתים עובדים לפי מודל של REVENUE SHARE . כמו כן במודל לידים , מסכמים על עלות לליד מראש ולפניה פועלים.

אז מה ההבדל בין רשת שותפים לשיווק שותפים?
תוכנית שותפים בישראל

תוכנית שותפים בישראל


תוכניות שותפים בישראל פועלות באותה מתכונת. בעצם אינדקס של חברות/ אתרים בארץ אשר מאפשרים לשווק מוצרים ושירותים ולהביא לידים פוטנציאלים, חשיפה לאתר, מודעות לאותו קמפיין.

בנוסף לרשתות המסורתיות, קיימות רשתות הפועלות לפי ביצועיים.

ניתן לקרוא עוד בנושא: פרפורמנס.

דברו איתנו

נותרתם עם שאלות? אנחנו כאן בשבילכם

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

שדות המסומנים ב- * הינם שדות חובה
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

פרטי התקשרות

  • כתובותינו

    תל-אביב(HQ)– רח’ ראול ולנברג 2א’, רמת החייל, ת”א

    McCann New York, 622 Third avenue New York, NY 10017

  • דואר אלקטרוני