פרסום פרוגרמטי – העתיד כבר כאן

העתיד כבר כאן, הפרסום משנה את פניו אבל נראה כי אנחנו לא לגמרי מבינים מהו בעצם פרסום פרוגרמטי? למי זה מתאים? איך בדיוק עושים את זה? ומהם היתרונות שלו? במאמר זה תוכלו להתחבר לעניינים!

פרסום פרוגרמטי מותאם ליעד הפרסום בזמן אמת

פרסום פרוגרמטי הוא פרסום בזמן אמת, ובמילים אחרות RTB (Real Time Bidding). דמיינו לכם תחרות על כל חשיפה וחשיפה, אתה נכנס לאתר מסוים והמפרסם קונה את החשיפה שלך בשניות בודדות כי התאמת באופן מדויק למאפיינים שהוא מחפש, לצורך העניין גבר, בגילאים 20-30, סטודנט וכן הלאה.

אם כן, פרסום פרוגרמטי הוא פרסום חכם המותאם ליעד הפרסום בזמן אמת, בדרך כלל בבחירת מיקום הצגת הפרסום בתהליכי בידינג בזמן-אמת (RTB) בבורסות פרסום (exchanges) .
פרסום פרוגרמטי (programmatic) הינו פרסום חכם, אשר מאפשר לפרסם להגיע לקהל יעד הכי רלוונטי לאותו קמפיין.
אם זה באמצעות צביעת אנשים שהיו באתר (Remarketing ) ואם זה לפי קהלי יעד שכוונו לקמפיין הספציפי (לדוגמה: גברים בני 50+ המתעניינים בספורט).

המונח “קנייה פרוגרמטית” מתאר קנייה חדשנית של מדיה דרך מערכות באופן ממוחשב. כלומר להבדיל מהקנייה הישנה והלא “חכמה” בה אדם משוחח עם אדם אחר, לרב טלפונית וקונה מדיה באתר X כי הוא סבור ששם ימצא את הקהל שלו, ייתכן כי הוא יתפוס חלק מהקהל שלו וייתכן גם כי יציג את הפרסום שלו לטראפיק סרק (שאינו נמנה כחלק מהקהל שלו). הקנייה הפרוגרמטית מבטיחה התאמה מקסימלית לקהל היעד שלך!

בעולם, רוב קניית הדיספליי הינה פרוגרמטית. עד שנת 2019 צפי אחוז הקנייה הפרוגרמטית בארה”ב עומד על 84%. נראה כי בעתיד פנייה לאתר מסוים וקנייה ישירה, של מספר שעות או מספר חשיפות תהיה ארכאית ומיושנת. בעתיד, נראה כי הקנייה תהיה פרוגרמטית ויעילה, מחשב אל מול מחשב, קנייה של חשיפות אינדיבידואליות באמצעות בורסות חכמות.

אז מהם היתרונות של הקנייה הפרוגרמטית?

שכבות של מידע
הקנייה הפרוגרמטית מאפשרת ליצור שכבות של DATA אשר מאפשרות פילוח ממוקד וטרגוט מדויק של קהל היעד. לדוגמה: גיל 20-40, לאחר מכן סטודנט, לאחר מכן רווק וכן הלאה. כך ניתן למעשה להגיע למיקוד מדויק ולגולש שאני באמת מחפש. כמו כן ניתן לבצע רימרקטינג/ריטרגטינג לגולש הספיציפי – כלומר להגיש פרסומת מתאימה לגולש שכבר ביקר באתר שלי או שאני יודע שהוא מעוניין במוצר שלי.

שקיפות
הפרסום הפרוגרמטי מאפשר שקיפות מלאה, לא עוד הסתמכות על דו”חות שהגישו האתרים, ניתן כעת לצפות באופן מלא ב”דשבורד” (לרב נוח) בפעילות המתחוללת.

יתרון הגיוון
הקנייה הפרוגרמטית, מאפשרת קנייה מגוונת ויעילה עם פריסה ברווחי המדיה כולה ולא רק באתר אחד.

מחיר
לרב הקנייה הפרוגרמטית תהיה זולה יותר מקנייה ישירה מהאתר.

יעילות
התוצאה של שימוש נכון בפרסום פרוגרמטי היא יעילות, אפקטיביות ויחס עלות-תועלת משופר הודות למיקוד המשתמשים הספציפיים ולרגע הספציפי. דרגת מיקוד כזאת ממזערת את חשיפתם של משתמשים לפרסום שאינו מתאים להם, ומאפשרת להציג למשתמשים את המודעות עם מירב הסיכוי שיובילו לפעולה הרצויה.

איך פרסום פרוגרמטי יכול לעזור לנו?
התוצאה של שימוש נכון בפרסום פרוגרמטי

לסיכום

ניתן לומר כי העתיד כבר כאן. בורסות של פרסום, צד Supply או צד Demand, אולי נשמעים מושגים מפוצצים, לא ברורים ורחוקים אבל לשם הפרסום הדיגיטלי הולך. לחשיפות ממוקדות ויעילות.

יש לכם שאלות בנוגע לפרסום פרוגרמטי?
מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לייעץ!

דברו איתנו

נותרתם עם שאלות? אנחנו כאן בשבילכם

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

שדות המסומנים ב- * הינם שדות חובה
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

פרטי התקשרות

  • כתובותינו

    תל-אביב(HQ)– רח’ ראול ולנברג 2א’, רמת החייל, ת”א

    McCann New York, 622 Third avenue New York, NY 10017

  • דואר אלקטרוני