רימרקטינג/ ריטרגטינג
על מה מדובר בעצם?

רימרקטינג/ ריטרגטינג
על מה מדובר בעצם?

נתחיל בבסיס- מה זה רימרקטינג או ריטרגטינג?

רימרקטינג וריטרגטינג הם למעשה אחד, שני שמות לאותו הדבר. ריטרגטינג משמעו מעקב מחודש אחר המטרה (הגולש) ורימרקטינג משמעו שיווק מחדש לגולש. שני שמות לפעולה זהה.

רימרקטינג זה אחד הכלים החשובים ביותר למפרסם האינטרנטי, ובעצם עוזר לו להשאיר את המותג שלו בתודעה לפרק זמן ממושך יותר.

אם נפשט את הנושא, רימרקטינג\ ריטרגטינג מדמה מצב בו אתה הולך ברחוב ובכל החנויות מראים לך את סוג הפרסומות שבדיוק מעניינות אותך, לאן שאתה לא מסתכל תמיד משהו שיכול להיות רלוונטי אליך מופיע. זה בדיוק רימרקטינג. אמנם זה מצב שבמציאות הוא בלתי אפשרי אך ברחבי הרשת הוא אפשרי בהחלט שכן רימרקטינג הוא כלי דינמי, ורימרקטינג דינמי הוא כאמור כלי חזק עבור המפרסם הפוטנציאלי.

אז איך רימרקטינג קורה?

אז איך רימרקטינג קורה?

כאשר גולש מגיע לאתרו של המפרסם, מוטמע קוד קטן במחשבו של הגולש. חלקנו מכירים את הקוד הזה גם בשם עוגייה (Cookie). העוגייה הזו יודעת ליצור מעקב אחר פעולותיו של הגולש ברחבי הרשת כך שגם לאחר שעזב הגולש את אתרו של המפרסם ועבר לבקר באתרים אחרים, העוגייה מאפשרת לספק הריטרגטינג של המפרסם לדעת מתי להציג את הפרסום, כאשר המערכת יודעת לוודא כי אותן הפרסומות מוצגות אך ורק לאותם אנשים שהתעניינו כבר בפרסום מסוג זה.

ניתן כמובן לעשות רימרקטינג בפייסבוק, רימרקטינג בגוגל, רימרקטינג בגוגל אדוורדס וכד’.

נקודה שחשוב להבהיר היא שרימרקטינג פייסבוק הוא אחד הכלים הדינאמיים ביותר מעצם אופייה של רשת חברתית בעלת פיד משתנה, ועל כן רימרקטינג דינמי בפייסבוק הוא לכשעצמו כלי שיש לקחת בחשבון אף כאסטרטגיה נפרדת מהרימרקטינג ברשת האינטרנט.

למה רימרקטינג טוב?

קמפיין רימרקטינג\ ריטרגטינג מאפשר למותג של המפרסם להיראות “בכל מקום”, כלומר היכן שהגולש נמצא ברחבי הרשת הם יראו את הפרסום של אותו המפרסם שעשה להם ריטרגטינג. הדבר מציג באור חיובי את המותג וגורם לו להראות נחשק ופופולרי כיוון שרואים אותו בכל מקום. הדבר משאיר את המותג בתודעת הגולש לאורך זמן.

כאשר אנו משתמשים בשיטת הרימרקטינג אנו למעשה יוצרים פרסום מחדש לאנשים שכבר נחשפו למותג שלנו ומכירים אותו. אלו אנשים שכבר הקליקו על הפרסום או שנכנסו לאתר המפרסם ולכן הם מהווים קהל מטרה ממוקד יותר, איכותי יותר ובעל פוטנציאל גבוה יותר לרכישה מאשר כלל הגולשים באינטרנט החוזים באותה הפרסומת.

קמפיין הרימרקטינג מתגלה שוב ושוב כשיטה בטוחה להגיע לקהל היעד המוגדר לקמפיין. שימוש יעיל וחכם בכלי זה פותח בפני המפרסם דלתות שכן קהל היעד שלו “עוקב” אחריו.

למה רימרקטינג טוב?
למה כדאי לי להשתמש ברימרקטינג?

למה כדאי לי להשתמש ברימרקטינג?

שיווק מחדש הוא מרכיב אסטרטגי כמעט בכל מסע פרסום, בין אם אתה מעוניין להגדיל את המכירות באתרך, להגדיל את כמות הנרשמים או ליצור מודעות למותג שלך. שיווק מחדש מסוגל להניב החזר גבוה יותר על השקעה (ROI) לכל סוגי המפרסמים.

כדי ליצור רשימת רימרקטינג, עליך להגדיר מסע פרסום הכולל את רשת המדיה של גוגל. אם מסעות הפרסום שלך אינם ממוקדים לרשת המדיה, תוכל לשנות את הגדרות הרשת של מסעות הפרסום.

אם אתה מפרסם ברשת, תוכל לעשות שימוש ברימרקטינג על מנת ליצור אסטרטגיה משולבת לקמפיינים פרסומיים. לאחר קבלת תנועה לאתר שלך על ידי מודעות שנועדו לרשת החיפוש, תוכל לעשות שימוש ברימרקטינג בכדי להגיע לאותם גולשים אשר ביקרו באתרך, וזאת על-ידי הצגת המודעות והמבצעים המיוחדים באתרך בכל רשת המדיה של גוגל.

כאשר אתה משלב מסעות רימרקטינג שמכילים מילות מפתח עם תכונת השיווק מחדש, ייתכן ותראה המרות כוללות יותר גבוהות במסעות הפרסום שלך. לדוגמא, אם יש לך מילות מפתח שאינך משתמש בהן כי בעבר לא הניבו לך המרות, תוכל להשתמש בהן על מנת להביא תנועה לאתר שלך ואחר כך להשתמש ברימרקטינג בכדי לעודד המרות.

וכמה זמן הפרסום עוקב אחר הגולש?

העוגיות נשמרות על מכשירו של הגולש בהתאם לזמן שהגדיר אותם ספק הריטרגטינג. לרוב מדובר בפרק זמן של 60 יום אך ייתכנו הבדלים בפרקי הזמן בהתאם לסוג המוצר המפורסם ומטרותיו של המפרסם, כלומר מפרסם שעושה רימרקטינג לפרוייקט נדלנ”י לא ימשיך את הרימרקט לאחר שהגולש כבר רכש ממנו את הדירה או השטח, ולכן הרימרקטינג ייעצר לאחר הרכישה, וזאת בעוד שרימרקטינג לשוקולד חדש, שהוא מוצר שנצרך שוב ושוב, יכול לעקוב אחר הגולש במשך 90 ימים ואף יותר מכך.

וכמה זמן הפרסום עוקב אחר הגולש?

לסיכום

שיטת הרימרקטינג\ ריטרגטינג היא כלי נוסף בארסנל הכלים של מפרסם בכדי ליצור פרסום יעיל וממוקד יותר ולראות יחסי המרה גבוהים יותר עבור כל פרסום. לרוב מומלץ לשלב שיטה זו בתוך מערך פרסום כולל ולא ליישמה לבד שכן בתוך מערך פרסום מלא שיטה זו תפעל באופן היעיל ביותר.

דברו איתנו

נותרתם עם שאלות? אנחנו כאן בשבילכם

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

שדות המסומנים ב- * הינם שדות חובה
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

פרטי התקשרות

  • כתובותינו

    תל-אביב(HQ)– רח’ ראול ולנברג 2א’, רמת החייל, ת”א

    McCann New York, 622 Third avenue New York, NY 10017

  • דואר אלקטרוני